Has elegido la edición de . Verás las noticias de esta portada en el módulo de ediciones locales de la home de elDiario.es.
Sobre este blog

Sampleòpolis és un espai dedicat a la música electrònica, en format de podcast mensual, dirigit i conduït per Aurora Mora.

Cada primer diumenge de mes, teniu disponible una nova entrega de 90 minuts, amb el seu corresponent tracklist, per a escoltar, ballar, sentir i aprendre coses entorn a la cultura musical que va marcar les darreres dècades del segle XX i que està marcant les primeres del segle XXI.

🎙️“EMAC va nàixer amb un esperit trencador respecte a altres festivals que encara es manté”

EMAC

0

Entre els dies 14 i 16 de febrer, el Centre Municipal de Cultura la Mercè de Borriana, a la Plana Baixa, acollirà una nova edició d’EMAC: un festival enfocat cap a propostes musicals i artístiques d’avantguarda amb esperit eclèctic. EmacXSempre és la marca que pretén consolidar la posició d’aquest esdeveniment cultural com un referent no sols per a les comarques del nord del País Valencià, sinó també per a públics provinents de ciutats com València, Barcelona, Madrid o Sevilla.

Com que aquest 2025 EMAC celebra la seua desena edició, a Píndoles, l’espai d’actualitat de Sampleòpolis, parlem amb el seu director i booker, Vicent Tormo, per a fer balanç d’un festival que, tot i que va nàixer com a idea al Festival Internacional de Benicàssim, té una personalitat pròpia molt marcada.

El primer que sobta d’EMAC és el fet d’estar organitzat, en coordinació amb la regidoria de cultura de Borriana, per una associació cultural sense ànim de lucre, amb una força de voluntat encomiable. Els seus integrants van voler traslladar a la seua ciutat el que, com a públic, havien viscut en altres festivals de música arreu de l’Estat, però creant un certamen que englobava altres disciplines artístiques com la il·lustració, el disseny gràfic o la fotografia. Lluny de conformar-se amb un format menut i anar creixent amb el temps, Tormo i la resta de l’equip van apostar ja als inicis per organitzar tres dies complets de programació amb un gran nombre bandes, djs i artistes plàstics; una fórmula que han aconseguit consolidar edició rere edició.

Parlem d’un festival que des del primer minut ha fet gal·la d’una visió musical heterogènia i lliure de prejudicis, amb noms interessants entre els que destaquen Christina Rosenvinge, La Bien Querida, Baiuca, Rocío Márquez, Judeline o Marina Herlop, tot combinat amb artistes i djs locals. Tota una amalgama sonora que respon a la capacitat del director d’EMAC per a teixir una xarxa d’amics, amb moltes inquietuds, que s’estén al llarg de diverses ciutats i que genera moltes de les propostes que acaben per cristal·litzar.

Marcar tendència i trencar barreres: trets distintius d’EMAC

Una de les claus a l’hora de programar EMAC és el d’intentar avançar-se al que vindrà, fins el punt, com confessa Tormo entre riures, que la banda sevillana Califato ¾ s’animà a agafar-se seriosament la gravació del seu disc “La contraçeña” arran de ser contractats per a actuar a l’edició del 2020. Una anècdota semblant té a veure amb Rigoberta Bandini, que només comptava amb dues cançons quan la va contactar Tormo, però que, quan va acudir a l’edició del 2021, celebrada en juny com a conseqüència de la pandèmia, ho va fer ja convertida en una estrella.

EMAC és una ‘rara avis’ dintre de l’òrbita dels festivals, no sols perquè es celebra en febrer, fóra de temporada, sinó perquè compta amb un gran planter de dones als seus cartells o perquè posa en valor a formacions que canten en llengua pròpia. Tormo explica que des de l’inici, EMAC volia trencar barreres, també lingüístiques. Tant és així que el seu director afirma sense ambages que “si tingueren quinze vegades més pressupost, la proposta no variaria”.

Per tal de mantindre el nivell de la programació en l’edició de 2025, l’equip promotor ha posat en marxa un micromecenatge en la plataforma “Goteo” amb aportacions que van des dels 10 euros fins als 250. L’objectiu és el de garantir la viabilitat d’aquesta desena edició, tota una fita per a un “festival d’anar per casa”, tal i com el descriu Tormo.

I és que la del 2025 és una edició a l’ús, però que comptarà amb algunes sorpreses, com la presentació, el 13 de febrer, d’una revista commemorativa amb més de 60 col·laboradors, entre il·lustradors, periodistes i cronistes. Un acte que servirà per a posar en valor l’aportació d’EMAC a Borriana.

Preguntat per com veu el futur d’EMAC, Tormo es veu amb ganes de continuar, almenys 10 anys més, animat per la màxima “el futur per a la resta és passat per a EMAC” i sobretot tenint en compte que EMAC.kids, la programació per als més menuts de la casa, és una escola per al públic del futur.

En qualsevol cas, el seu director emplaça a tothom assistir per a gaudir, abraçar-se i celebrar junts l’art i la música.

Consulteu la programació completa i els horaris en el instagram de @emac.fest.

Sobre este blog

Sampleòpolis és un espai dedicat a la música electrònica, en format de podcast mensual, dirigit i conduït per Aurora Mora.

Cada primer diumenge de mes, teniu disponible una nova entrega de 90 minuts, amb el seu corresponent tracklist, per a escoltar, ballar, sentir i aprendre coses entorn a la cultura musical que va marcar les darreres dècades del segle XX i que està marcant les primeres del segle XXI.

Etiquetas
stats